Hop til indhold

Kontor for Test, Prøver og Support er et af styrelsens største, tværfaglige kontorer, der har ansvaret for alle ministeriets test- og prøvesystemer, som benyttes ved eksamener, test og prøver på landets skoler og uddannelsesinstitutioner. Kontoret besidder en bred faglighed inden for it-udvikling, forretningsafklaring og it-support. 

Kontorets hovedopgave er udvikling og drift af ministeriets test- og prøvesystemer, herunder afviklingen af folkeskolens prøver, nationale test og eksamener på ungdomsuddannelserne. Netprøver, der benyttes på alle landets 225 gymnasiale uddannelser, afvikler mere end 200.000 opgavesæt ved sommerens skriftlige eksamener. 

Kontoret sidder desuden klar til at supportere alle brugere af ministeriets it-systemer, it-løsninger, portaler og tjenester. I Supporten indsamles ligeledes data om brugernes henvendelser, som bruges i den løbende produkt- og systemudvikling. 

Kontor for Test, Prøver og Support håndterer samtidig al mobiltelefoni i ministeriet, og sørger for at alle medarbejdere i styrelserne og departementet har det rette udstyr. Kontoret står desuden for at afholde fysiske og virtuelle begivenheder, så som webinarer og konferencer, og det er ansvarligt for, at de virtuelle møder fungerer i alle ministeriets mødelokaler. 

Kontorchef: Søren Nielsen.

Sidst opdateret: 30. januar 2024